جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی
1396/2/23 شنبه
امور فرهنگی در یک نگاه

.

برگزاری مراسم به مناسبت میلاد امام جواد علیه السلام
در تاریخ 19/1/96 به مناسبت گرامیداشت میلاد امام جواد مراسم سخنرانی توسط حاج آقا پولادی نماینده محترم نهاد رهبری برگزار شد. در این مراسم حاج آقا به بیان فضایل و کرامات امام جواد علیه السلام پرداختند.
 
برگزاری جلسه  برنامه ریزی  و هماهنگی جهت برگزاری مراسم ویژه تشکر و قدردانی از اساتید در هفته آموزش در تاریخ 20/1/96
بر اساس جلسه برگزار شده در تاریخ 11/2/96 در دفتر ریاست واحد اسلامشهر مصوب شد که بر اساس بودجه ابلاغی از استان مراسم ویژه جهت تقدیر و تشکر از اعضای محترم علمی در سالن اجتماعات با حضور پر شور دانشجویان برگزار شود و از اساتید علمی تقدیر گردد.
ضمنا مصوب شد طی برگزاری انتخابات در فضای دانشگاه با عنوان انتخاب استاد برتر در فضای دانشگاه اساتید نمونه شناسایی و تقدیر شایسته ای از ایشان به عمل بیاید.
 
 
 


برگزاری مراسم ویژه ولادت امیرالمومنان علی علیه السلام و گرامیداشت روز پدر
در تاریخ 21/1/96 به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت مولی الموحدین علی ابن ابیطالب علیه السلام ضمن پخش مولودی خوانی و مدیحه سرایی در فضای دانشگاه ؛ در نمازخانه دانشگاه حاج آقا پولادی نماینده محترم نهاد رهبری به سخنرانی پرداختند و نیز مراسم ویژه ای به منظور تبریک روز مرد و تجلیل از همکاران آقا در اتاق کنفرانس دانشگاه برگزار شد در این مراسم بعد از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم خانم دکتر رحمانیان ضمن تبریک ولادت امام علی (ع) و روز مرد از همکاران آقا در راستای تحقق اهداف دانشگاه تشکر کردند و با اهدای یک شاخه گل رز روز مرد را به ایشان تبریک گفتند.ضمنا در این مراسم از همکاران با چای و شیرینی پذیرایی شد.
 
 
 


برگزاری نشست با موضوع توانمندسازی زنان در تاریخ 30/1/96
در این نشست سرکار خانم دکتر محمودزاده استاد حوزه و دانشگاه به اهمیت اطلاع زنان از حقوق خود در جامعه و اجتماع پرداختند و اذعان داشتند که متاسفانه زنان از حقوقی که دین مبین اسلام برای آن ها در نظر گرفته آگاه نیستند و به دلیل عدم آگاهی مسائل و مشکلات زیادی متحمل می شوند و هیچ محدودیتی در دین اسلام برای زنان وجود ندارد .
وی در ادامه افزودند زن بنیان و اساس خانواده است و اگر این اصل مهم فراموش شود خانواده دچار تزلزل می شود و نیز به جوامع غربی اشاره کردند که آن ها در ظاهر به زنان اهمیت می دهند در حالیکه اساس خانواده هایشان سست و متزلزل است.
ایشان تاکید کردند که زنان باید از حقوق خود آگاهی یابند و زمانی که به بلوغ فکری و روانی رسیدند به فکر تشکیل خانواده بیفتند.
وی در پایان به پرسش های دانشجویان در مورد ازدواج- طلاق و حقوق زنان پاسخ دادند.
 
 
 
 


گزارش نشست افسردگی
با توجه به شعار امسال سازمان جهانی سلامت ( بیایید در مورد افسردگی حرف بزنیم )، در تاریخ 06/02/96 نشست با موضوع افسردگی با همکاری اداره بهداشت شهرستان با حضور کاشناس ارشد روانشناسی بالینی در واحد اسلامشهر برگزار شد.
خانم پیرایرانی عنوان کردند که حدود 6/23 درصد از افراد دچار یکی از اختلالات روانی هستند و افسردگی با 7/12 درصد بیشترین شیوع را دارد. و با توجه به بار روانی زیاد آن به عنوان سومین اختلال محسوب می شود.
ایشان افزودند که افسردگی یک ضعف است که هر کدام از انسان ها در دوره ای از زندگی آن را تجربه می کنند و در هرکسی به نوعی بروز می کند. در نهایت جلسه با پرسش و پاسخ به پایان یافت.
 
 
 
برگزاری نشست تخصصی با موضوع اعتماد به نفس و عزت نفس
این نشست با همکاری اعضای شورای انجمن علوم تربیتی و روانشناسی و با حضور حداکثری دانشجویان در تاریخ 7/2/96 با سرکار خانم محمودپناهی استاد مدعو واحد اسلامشهر برگزار گردید.
ایشان اظهار داشتند عموم مردم اعتماد به نفس را معمولا فقط از روی تبحر فرد در مهارت کلامی و رفتار اجتماعی می سنجند که این امر صحیح نمی باشداعتماد به نفس ابعاد مختلف دارد .خودپنداره و خودانگاره تصویر مردم از ما و نگرش و نظرات بیرونی است یعنی آنچه دیگران راجع به شخص و رفتارش انتقال می دهند و تصویر از خود نگرشی است که ما از خود در ذهن داریم و اگر خود پنداره و تصویر از خود برهم منطبق باشد شخص دارای اعتماد به نفس بالاست و عدم انطباق این دو با هم نمایانگر عدم اعتمادبه نفس و عزت نفس است.
 
 
 
برگزاری مراسم ویژه روز جهانی روانشناس و مشاو در واحد اسلامشهر
در تاریخ 9/2/96 به مناسبت گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور اقداماتی به شرح ذیل توسط اعضای انجمن علمی روانشناسی و علوم تربیتی (مشاوره) و مشارکت فعال دانشجویان در واحد اسلامشهر صورت پذیرفت:
 1.انجام تست سلامت روان و تست شخصیت و اعلام نتیجه به صورت محرمانه
 


2. مشاوره رایگان توسط اساتید روانشناس و مشاور
با همکاری اساتید محترم رشته روانشناسی و مشاوره تعدادی از دانشجویان در این روز مشاوره رایگان شدند.
 


3.تبریک کارکنان به سرکار خانم دکتر رحمانیان ریاست محترم دانشگاه به مناسبت روز روانشناس
به مناسبت روز جهانی روانشناس و مشاوره ، کارکنان واحد اسلامشهر با حضور در دفتر ریاست به سرکار خانم دکتر رحمانیان با اهدای یک شاخه گل تبریک گفتند.
 
 
 
4.اهدای شاخه گل توسط ریاست دانشگاه به اساتید روانشناس و مشاور به مناسبت روز روانشناس
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر