شنبه 1 اردیبهشت 1403

فرهنگی
1397/2/16 یکشنبه
نشست علمی با موضوع اوتیسم

.

برگزاری نشست علمی با موضوع اوتیسم توسط انجمن علمی دانشجویی مشاوره و روانشناسی دانشگاه پیام نور اسلامشهر به تاریخ ۹۷.۲.۱۶

برگزاری نشست با موضوع اختلال اوتیسم در کودکان به مناسبت روز بیماری های خاص و صعب العلاج
نشست اوتیسم با همت انجمن مشاوره و روانشناسی و با حضوراستاد ترابی کارشناس ارشدروانشناسی  و در دانشگاه پیام نور به مناسبت روز جهانی بیماری های خاص با استقبال خوب دانشجویان برگزار گردید.
در این نشست در خصوص نشانه های اوتیسم در کودکان و درمان مطالبی بیان شد.
وی بیان کرد افرادی که دچاراختلال اوتیسم هستند ارتباطات اجتماعی آنها زیر صفر است ،این افراد با دیگران تماس چشمی ندارند و رفتارهای تکراری دارند. برای تشخیص اوتیسم باید علائم آن بررسی شود مانند خیره نگاه کردن به اشیاء،خندیدن  و گریه کردن بی دلیل ،عدم علاقه به ارتباط چشمی و لمسی با دیگران. در افرادی که این اختلال پیشرفت بیشتری داشته است خودشان رو سوم شخص در نظر می گیرند.
افرادی که دچار این اختلال هستند نورون های آینه ای آنها دچار مشکل هست وبه ناراحتی و گریه کردن دیگران عکس العمل نشان نمی دهند.بیشتر این افراد دارای هوش مرزی هستند و البته افرادی هم هستند که هوش متوسطی دارند.بچه های مبتلا به اوتیسم دچار عدم توانایی در تقلید کاری، عدم توانایی در شیرین کاری های کودکانه ،مشکل در حرف زدن،مشکل در گفتار، حرکات تکراری دارند.
والدین این افراد به دلیل انکاری که دارند می توانند دوره درمان فرزندان خود را به تاخیر بیندازند.اختلال اوتیسم از نوع ثانویه به دلیل ارتباط کم والدین با فرزندان خود رو به فزونی یافته است.وی در ادامه به علت اوتیسم پرداخت و گفت علت اوتیسم هنوز شناخته شده نیست و یک دلیل خاص نمی‌توان برای آن مشخص کرد. با توجه به پیچیدگی اختلال اوتیسم و این حقیقت که علایم اوتیسم و شدت آن متفاوت است، دلایل احتمالی زیادی وجود دارد. هم ژنتیک و هم محیط ممکن است در بروز اوتیسم نقش داشته باشند و هر کدام به تنهایی یا به صورت ترکیبی می‌توانند علت اوتیسم باشند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر