یکشنبه 9 اردیبهشت 1403

فرهنگی
1402/12/8 سه‌شنبه
به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد:
اختتامیه سومین جشنواره دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشجویان پیام نور کشور

.

به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان برگزار شد:
اختتامیه سومین جشنواره دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشجویان پیام نور کشور
به گزارش روابط عمومی آیین اختتامیه سومین جشنواره دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور کشور، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن اهل البیت (ع) اصفهان برگزار شد.
دکتر مهدی محمدی، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در این مراسم گفت: بعد از شرایط کرونا و رکود کانون‌های فرهنگی- هنری چنین جشنواره‌ای یک رویداد عظیم بود و استان اصفهان میزبانی آن را تقبل کرد و زحمت بسیاری را نیز متحمل شد.
وی با بیان اینکه برای این جشنواره اختتامیه‌ای وجود ندارد، اظهارکرد: اینجا برای پیوند آثار شما با شرایط جامعه دور هم جمع شده‌ایم که این جشنواره شروعی برای آغاز حرکت‌های نو و رویشی جدید برای شما خواهد بود.
محمدی ادامه داد: برای تبدیل آثار جشنواره به ثروت و ایجاد کسب و کار در حاشیه برگزاری جشنواره تصمیماتی اتخاذ شده و قرار شد فرم‌هایی برای ایجاد ارتباط با فضای کسب و کار تهیه شود.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به اینکه نگاه ما به سمت کانون‌های اختصاصی دخترانه و پسرانه است خاطرنشان کرد: ما فضایی را فراهم می‌کنیم که دانشجویان کارهای اقتصادی را آغاز کنند و اجازه می‌دهیم با نام و اعتبار دانشگاه، فعالیت‌های اقتصادی را تجربه کنند تا در صورت شکست ضرر اندکی را متحمل شوند.
وی افزود: ۱۱۶ مرکز و واحد بالای هزار دانشجو داریم و با سازمان فنی و حرفه‌ای و مراکز مهارت آموزی صحبت کرده‌ایم. مشاوران مراکز نوظهور به این مراکز خواهد پیوست و گواهی‌هایی با امضای فنی حرفه‌ای به افراد اعطا خواهد شد.
محمدی اضافه کرد: هدف اصلی ما شناسایی استعدادها در زمینه فرهنگی، هنری، اجتماعی و فراهم آوردن زمینه‌هایی برای رشد استعدادها است. بیش از ۳۵۰۰ اثر معرفی شده که از این بین، ۱۸۰ نفر برگزیده شدند.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، پیرامون کانون‌ها و انجمن‌های فعال در دانشگاه پیام نور در سطح کشور یادآور شد:  ۷۳۴ کانون شناسنامه‌دار، ۶۸۰ انجمن علمی فعال و ۲۶۰ نشریه علمی در سراسر کشور داریم که از ظرفیت آن‌ها در این جشنواره بهره‌مند شدیم.

همچنین در این مراسم رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری این جشنواره‌ها پس از ایام کرونا نقطه عطفی در دانشگاه پیام نور است. این جشنواره سه گانه می‌تواند پویایی، رویش و نشاط جدیدی را در مجموعه پیام نور رقم بزند.  
وی با بیان اینکه آنچه ما امروز به آن نیاز داریم امید و نشاط است، افزود: امید داریم چنین جشنواره‌هایی بتوانند امید و انگیزه را در سطح کشور ایجاد کنند.
مختاری با اشاره به اینکه بیش از ۳۵۰۰ اثر از دانشجویان سراسر کشور در بخش‌های مختلف جشنواره دریافت شده است، یادآور شد: در فرآیند داوری بیش از ۶۰ داور حرفه‌ای در استان‌ها  آثار را داوری کردند و امروز از آثار برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی اضافه کرد: در این فضا، بر آن هستیم که در راستای مهارت محوری و اشتغال برای دانشجویان قدم برداریم. امید داریم در این اشتراک گذاری، تجربه‌ها و اتفاقات خوبی را برای ساختن ایران اسلامی رقم بزنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز تاکید کرد: از همه دانشجویان دعوت می‌کنم در انتخابات  ۱۱ اسفند ماه شرکت کنند تا انتخابات پرشوری را داشته باشیم.





 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر